2020-1.1.1-KKV-START-2020-00274
Innovatív gépkocsi szimulátor fejlesztése
2020-1.1.1-KKV-START-2020-00274
Innovatív gépkocsi szimulátor fejlesztése
Kedvezményezett: Intermar Kft.
Az elnyert támogatás összege: 19 980 000 Ft
Támogatás intenzitása: 60%
Projekt várható befejezése: 2022.11.30.
A felhasználók által kapott visszajelzések alapján a ma piacon lévő
szimulátorok nem tudják azt az igényt kielégíteni, hogy mindenki számára
elérhetően, megfizethető áron valósághű visszajelzéseket adjanak.
Vannak szimulátorok, melyek teljesen valósághűek (egy szobányi a
méretük és nagyon drága az előállításuk ), viszont csak néhány felhasználó
számára elérhetőek. Ezek jellemzően a gyári csapatok szimulátorai.
Vannak, melyek mindenki számára elérhetőek, de nem tudnak valós idejű
visszajelzéseket adni a felhasználóik számára. Az alkalmazott eszközök
válaszideje, azok összeépítése nem teszi alkalmassá profi felhasználási
területen való alkalmazásukat. A jelenleg piacon elterjedt mozgó szimulátorok
melyek rendelkeznek traction loss opcióval amely oldal irányú mozgást biztosít
a tapadás elvesztésének szimulálására, nem rendelkeznek olyan sebességgel
amely lekövetné a pályán valós időben történő mozgást. Így a folyamatos
késés miatt hamis információval látják el a pilótát, ezért értelmét veszti az
oldal mozgás a szimulátoron.
Célunk egy olyan professzionálisan mozgó autószimulátor fejlesztése, amely
a felfutóban lévő e-sport által táplált igények kielégítésére alkalmas, illetve
autóversenyzők gyakorlására megfelelő kezelőszervi és szoftver környezetet
biztosít a megfelelő visszajelzésekkel amatőr kategóriától a profi kategóriáig.
Célunk, hogy a legkorszerűbb technológia segítségével a lehető
legrealisztikusabb módon adjuk át a pálya és az autó által generált érzéseket,
kezelési módokat a sofőrnek. Egyedülálló realisztikumot párosítsunk
(minimumm 250mm/s sebességű a motorok alkalmazásával, illetve a több
tengelyű mozgatás összehangolásával, egyedi fejlesztésű pedálokkal,
szervomotoros -direct drive- kormányokkal) valamint egy megfizethető árral (
a hasonló kialakítású, de gyengébb paraméterekkel rendelkező termékeknél
kb. 10-15%-kal kedvezőbb ár), hogy a gyakorlás lehetőségét minél nagyobb
réteg számára elérhetővé tegyük. Profi aktív versenyzők közreműködése áll a
rendelkezésünkre, és az Ő pályán és versenyben való tapasztalataik
segítségével valósítjuk meg az eszközt.
Váz tervezése és prototipus gyártás
A prototipus elkészült !
Az ”Innovatív gépkocsi szimulátor fejlesztése” alapján fejlesztett szimulátor,
a céloknak megfelelően hozta az elvárt eredményeket.
Sikerként elkönyvelhető az alacsony összsúly, a minimális méret, a hatékony
ülés és kormány magassága, biztosítva a hordozhatóságát és megfelelő ülés
és vezetői pozíciót, amit megfelelő a GTA, WTC, WRC, WTCR és hasonló
kategóriáknál.
A váz szerkezet egyedi ötvözetű acélból készült, igy a fizikai jellemzői, mint
a mozgás ellenállása, merevsége és tartása, hatékonyabbá teszik a vezetői
élményt és a szerkezet visszajelzései, realisztikus hatást keltve.
A váz egyedi designja, figyelemben veszi a rá ható erőket, nem csak a vezetői
súlyát, hanem a több tengelyű mozgások által generált erőket is, ahogy a
folyamatos használata által megtermelt anyagi fáradságot is.
Oldalhatosok hatnak az alapokra, a lábazatra és egyéb támaszokra, ezért
ezekre nagy terhelhetőségű eszközöket választottunk megfelelő
tulajdonságokkal. Mindezek egyűthatása a hosszú élettartalmat támasztják
alá.
Tesztelések során, több autóversenyző véleményét figyelemben vettük, akik
Rally, F2 és más autómotorsport kategóriákban versenyeztek éveken
keresztül. Azok visszajelzései alapján finomhangoltuk a
szerkezetet és szoftvereket, elérve a végső prototípus formáját és beállításait.
Céljainkat teljesítve, a prototípus alkalmas, nem csak a versenypályák
megismerésére, hanem azon túl is, alkalmas a versenyautó paraméterei
beállítások megvalósítására virtuális környezetben, ezek tesztelésére és
további módosításaira, mind addig amig a versenyző megkapja a neki való
optimális beállításokat az adót versenypályára, időjárásra és környezeti
hatásokra.
Versenyzői edzésre is igy alkalmas, hatékonyabbá téve az edzéseket,
csökkentve a magas költségeket, amivel a fizikai edzéseknél elkerülhetetlen,
csökkentve a károsanyagok kibocsátását, hiszem nem égetünk fosszilis
üzemanyagokat, nem generálunk veszélyes hulladékot – autó kopott
alkatrészek, fékpór, gumik, folyadékok, stb. - amellett hogy gyorsabban és
hatékonyabban történek meg a versenyautó beállításai.
A prototípus már megalapozza a további felhasználási területekre az
alkalmaságát, hiszem további modulokkal és fejlesztésekkel elérhető a
KRESZ gyakorlati és vizsgáztatási jövőbeli megfelelősége, a további verseny
kategóriák alkalmasága ahogy a vezetési helyzetek különleges helyzetek
gyakorlására és oktatására.
Moduláris kialakítása további fejlesztéseket ösztönöz és frissítéseket tesz
lehetővé jövőben.
Ksák Tamás
F2 és Formula Renault versenyzó - versenytaxi.hu
“Sok verseny, és sportautót vezettem már, és kipróbáltam pár szimulátot is,
de a ti gépetek sokkal jobban hasonlít az autókra, mint egy szimulátorra.
Valodi élmény volt, olyan realisztikus visszajelzésket kaptam a szimulátortól
mint ha a saját versenyautómat vezetném a pályán”